Όταν πράττουμε τα κακά και τα πονηρά, δίνουμε δικαίωμα, δίνουμε πολεμοφόδια και εξοπλίζουμε τον Διάβολο να μας πολεμήσει.
Και αν λάμβανε ο άνθρωπος υπόψιν καθετί που του συμβαίνει, αντίξοο και αντίθετο, μα στο σώμα του, μα στο σπίτι του και ήθελε να τονίσει, ότι εγώ είμαι ο υπεύθυνος και έδωσα στον Διάβολο την ευχέρεια να κάνει αυτό το πράγμα, τότε πολλά θέματα θα λύνονταν.
Δυστυχώς εμείς δεν τα πιστεύουμε αυτά και εξηγούμε ως συμπτώσεις αυτά που μας συμβαίνουν και λέμε: »Αυτό ήταν το τυχερό μου…».
Εφόσον λέει ο Κύριος, ότι ούτε μια τρίχα ή ένα φύλλο δεν πέφτει από το δέντρο, αν δεν πάρει εντολή από τον Κύριο, έτσι ακριβώς, δεν συμβαίνει τίποτα στον άνθρωπο, μα ούτε πονοκέφαλος (!) δεν θα τον πιάσει, άμα κάνει και πράττει σωστά, όπως αναφέρει σε ένα εδάφιο η Παλαιά Διαθήκη.
Κόψε την αμαρτία και δεν θα έχει ο Σατανάς καμμία δύναμη απέναντί σου. Αν είναι παλικαράς και μας κάνει ό,τι μας κάνει, είναι διότι εμείς του δίνουμε φτερούγες και πετάει. Αν είναι έξυπνος απέναντί μας, είναι διότι εμείς είμαστε κοιμισμένοι.
Κατηγορούνε πολλοί στην εξομολόγησή τους τον Σατανά. Μην τον κατηγορείς τον Σατανά. Δεν φταίει ο Σατανάς.
Λέει ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος : «Τί κατηγορείτε και φορτώνετε όλες τις αμαρτίες σας, στον δύστηνο (δυστυχισμένο) Διάβολο; Αυτός μόνο σπίρτα ανάβει. Τα φρύγανα και τα μπαρούτια τα έβαλες εσύ.
Εσύ έβαλες τα φρύγανα και αυτός έβαλε φωτιά. Φταίει αυτός; Αν δεν υπάρχουν φρύγανα, τί φωτιά μπορεί να μας βάλει ο Διάβολος;».
Μη μαζεύεις λοιπόν φρύγανα, για να μη μπορεί ο Διάβολος να σε βάλει φωτιά. Μπορείς να βάλεις φωτιά τη θάλασσα; Δεν μπορείς να βάλεις.
Εφόσον όμως βάζεις φρύγανα, θα σε βάλει φωτιά ο Σατανάς. Εφόσον δημιουργείς προϋποθέσεις και δεν προλαμβάνεις τις αιτίες, πως θέλεις να θεραπεύσεις τα αποτελέσματα;