Αν λοιπόν κανείς επιθυμεί να μάθει γιατί η χάρη δίνεται με το νερό του βαπτίσματος και όχι με άλλο στοιχείο, θα το βρει αν ερευνήσει τις Αγίες Γραφές.
Διότι το νερό είναι σπουδαίο στοιχείο και το καλύτερο από τα τέσσερα στοιχεία του ορατού κόσμου.
Ο ουρανός είναι ο τόπος κατοικίας των αγγέλων, αλλά οι ουρανοί έγιναν από τα νερά.
Η γη είναι τόπος των ανθρώπων, αλλά και η γη έγινε από τα νερά.
Και πριν από κάθε κατασκευή των δημιουργημάτων της εξαήμερου, “το Πνεύμα του θεού εκάλυπτε το νερό”.
Το νερό είναι η αρχή του κόσμου και ο Ιορδάνης η αρχή των Ευαγγελίων.
Η ελευθερία στον Ισραηλιτικό λαό από τον Φαραώ επιτεύχθηκε μέσω θαλάσσης, και η ελευθερία του κόσμου από τις αμαρτίες γίνεται με το βάπτισμα και με τον λόγο του θεού.
Όπου γίνεται διαθήκη με κάποιους, εκεί υπάρχει και το νερό.
Μετά τον κατακλυσμό έγινε η διαθήκη με τον Νώε.
Η διαθήκη με τον Ισραηλιτικό λαό έγινε στο όρος Σινά, αλλά με νερό, κόκκινο μαλλί και ύσσωπο.
Ο Ηλίας αναλήφθηκε στον ουρανό, αλλά όχι χωρίς την παρουσία νερού. Διότι πρώτα πέρασε τον Ιορδάνη και ύστερα ανέβηκε με άρμα στον ουρανό.
Πρώτα ο Αρχιερέας πλένεται και στη συνέχεια θυμιάζει.
Πρώτα ο Ααρών πλύθηκε, και έπειτα έγινε αρχιερέας. Διότι πως θα του επιτρεπόταν να προσεύχεται για τους άλλους, αυτός που δεν είχε ακόμα καθαριστεί με νερό ;
Και μέσα στη Σκηνή του Μαρτυρίου υπήρχε λουτήρας σα σύμβολο του βαπτίσματος.
Το τέλος της Παλαιάς και η Αρχή της Καινής Διαθήκης έγινε με το βάπτισμα.
Διότι αρχηγός ήταν ο Ιωάννης, μεγαλύτερος του οποίου δεν υπήρχε κανένας από όλους εκείνους που γεννήθηκαν από γυναίκες.
Αυτός ήταν το τέλος των προφητών, αφού όλοι οι προφήτες και ο Νόμος είχαν ισχύ μέχρι τον Ιωάννη, και αυτός ήταν η αρχή των γεγονότων του Ευαγγελίου ,διότι λέει ‘
“Αρχή του Ευαγγελίου του Ιησού Χριστού….ήρθε ο Ιωάννης στην έρημο βαπτίζοντας.
Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων