Γάμος, κατά τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο.

▪Γιατί περιεργάζεσαι ξένα κάλλη; Γιατί περιεργάζεσαι ερωτικά πρόσωπο που δεν είναι δικό σου; Γιατί οδηγείσαι προς το γκρεμό; Γιατί βάζεις τον εαυτό σου μέσα σε δίχτυα αιχμαλωσίας;

Απόλαυσε τ’ αγαθά του γάμου και ότι σου προσφέρει η νόμιμη και ευλογημένη σχέση, και ασφαλίσου από την αμαρτία της ξένης απόλαυσης.

▪Όπου υπάρχει συζυγική αγάπη, υπάρχει ένα από τα’ αξιομακάριστα πράγματα στη ζωή του ανθρώπου. Όταν υπάρχει αυτή η αγάπη, συνυπάρχει κάθε πλούτος, κάθε ευτυχία.

Όπως επίσης, όταν αυτή δεν υπάρχει, τίποτε δεν ωφελούν όλα τα άλλα, αλλά όλα ανατρέπονται και είναι γεμάτα από αηδία και σύγχυση.

▪Όταν κανείς πληγωθεί από τον πόθο της αγάπης δε βλέπει καμιά από τις δυσκολίες, αλλά εκείνα που είναι γεμάτα κινδύνους και πολλές ταλαιπωρίες, όλα τα υποφέρει εύκολα επειδή αποβλέπει μόνο σε ένα, δηλαδή να ικανοποιήσει τον πόθο του.

▪Η μεν γυναίκες να δείχνουν τόση φιλοστοργία και αγάπη προς τον άντρα τους, ώστε να μην προτιμούν τίποτε άλλο περισσότερο από αυτόν, εκτός από τη σωτηρία του.

Οι δε άντρες να έχουν τόσο μεγάλη αγάπη προς τη γυναίκα τους, ώστε να κάνουν τα πάντα σαν να έχουν οι δυο τους μία ψυχή και να είναι ένα σώμα.

▪Δόθηκε βέβαια και με σκοπό την τεκνοποιία ο γάμος, πολύ περισσότερο όμως δόθηκε για να σβήσει τη φλόγα της ερωτικής επιθυμίας, που είναι μέσα στην ανθρώπινη φύση.

Και μάρτυρας είναι ο απόστολος Παύλος που λέγει: «για τις σαρκικές σας ανάγκες ας έχει ο καθένας τη γυναίκα του», ενώ δεν είπε ας έχει τη γυναίκα του για την τεκνοποιία!

Και συνεχίζει να παραγγέλλει ο απόστολος Παύλος: «Και πάλι να έχετε συζυγικές σχέσεις», όχι για να αποκτήσετε πολλά παιδιά, αλλά γιατί; « Για να μη σας πειράζει και σας παρακινεί σε εξωσυζυγικές σχέσεις ο σατανάς».

Στην αρχή λοιπόν , όπως είπα, είχε αυτούς του δύο σκοπούς ο γάμος, την τεκνοποιία και την ικανοποίηση της σαρκικής επιθυμίας, ύστερα όμως , όταν γέμισε από ανθρώπους και η γη και η θάλασσα και ολόκληρη η οικουμένη, απομένει ένας μόνο σκοπός, η εξουδετέρωση της ακολασίας και της ασελγείας, μέσα σ’ ένα χώρο όπου υπάρχει αγιότητα και σεμνότητα.

▪Πολλοί είναι αυτοί που επιβουλεύονται τον αληθινά τίμιο γάμο, και ο απόστολος Παύλος τους αποστρέφεται, επειδή αντιμάχονται την υγιαίνουσα διδασκαλία της Εκκλησίας για το γάμο, όπου κατοικεί ο Νυμφίος Χριστός.

▪Έχεις γυναίκα, έχεις παιδιά, έχεις οικογένεια, μπορεί άλλη ηδονή να εξισωθεί με αυτή; Γιατί πες μου, υπάρχει τίποτε γλυκύτερο από τα παιδιά; Υπάρχει τίποτε γλυκύτερο από τη γυναίκα , για εκείνον που θέλει να ζει μέσα στην αγάπη;

▪Δεν υπάρχει τίποτε, τίποτε πολυτιμότερο από το ν’ αγαπιέται πολύ ο άντρας από τη γυναίκα του και η γυναίκα από τον άντρα της.

▪Μην κατηγορείς το γάμο, ούτε να νομίζεις ότι είναι εμπόδιο στο δρόμο που οδηγεί στην αρετή, το να έχεις γυναίκα, να ανατρέφεις παιδιά, να διευθύνεις οικογένεια και να ασκείς επάγγελμα.

▪Αν μερικοί εμποδίστηκαν από το γάμο και δεν τηρούν το νόμο του Θεού, ας προσέξουν και θα δουν ότι δεν είναι εμπόδιο ο γάμος, αλλά η προαίρεσή τους, που μεταχειρίστηκαν κακώς το γάμο.

Γιατί ούτε το κρασί προκαλεί τη μέθη, αλλά η κακή προαίρεση και η χρήση του πέρα από το μέτρο.

Χρησιμοποίησε το γάμο σύμφωνα με το μέτρο και θα είσαι πρώτος στη Βασιλεία των Ουρανών.

▪Δεν είναι η περιουσία που φέρνει τον πλούτο στους συζύγους, αλλά η μεταξύ τους αγάπη.

▪Ο γάμος είναι δώρο του Θεού στον άνθρωπο, η ρίζα της υπάρξεώς μας.

▪Δεν εμποδίζω το γάμο ούτε εμποδίζω να διασκεδάζετε, αλλά θέλω αυτά να γίνονται με σεμνότητα και να μη συνοδεύονται από αμαρτωλές και βρώμικες πράξεις.

▪Αυτό είναι πραγματική οικογενειακή ζωή, αυτό είναι ο αληθινός πλούτος, αυτή η μεγαλύτερη περιουσία, όταν δηλαδή, ο άντρας δεν συγκρούεται με τη γυναίκα του, αλλά είναι ενωμένοι σαν ένα σώμα.

Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ