Τι πιο ωραίο και πιο περιεκτικό από την φράση αυτή της υμνογράφου Κασσιανής προς τον Αυτοκράτορα Θεόφιλο όταν εκείνος με ύφος έξυπνο της είπε ” Εκ γυναικός τα φαύλα και χείρω”. Η προμήτωρ Εύα ανυψούται εν τω προσώπω της Παναγίας μας και το αρχαίον κάλλος αναμορφούται.
Υπάρχει πιο ιερό πρόσωπο από την κάθε γυναίκα; Η γυναίκα είναι η γιαγιά μας, η μάνα μας, η αδελφή μας, η σύζυγός μας η κόρη μας. Είδα άντρες να σφάζουν όταν κάποιος τόλμησε να προσβάλει την μάνα τους. Ο χριστιανός έχει την μάνα του ισότιμη με την Παναγία και κουβέντα δεν χωρεί.
Όσον αφορά το θέμα στον Ραγκαβά με τις διακόνισσες το θέμα είναι άλλο. Ο εν λόγω κληρικός μπορεί να είναι καθ’ όλα Άγιος και άξιος, όμως κινήσεις άγαρμπες να επαναφέρουμε την αρχαία εκκλησία με τις διακόνισσες και τις λειτουργίες του Ιάκωβου θέλουν προσοχή. Ο Άγιος Νεκτάριος ίδρυσε μοναστήρι γυναικείο και ορθώς έδωσε τα οφίκια αυτά σε γυναίκες.
Η παράδοσή μας θέλει μόνο τους ιερείς στα Ιερά και μεγάλης ηλικίας ανθρώπους, καταξιωμένους και σοφούς να διακονούν. Δεν είναι θέμα φύλου αλλά ήθους. Απλά είθισται να μπαίνουν τα μικρά παιδιά (αγόρια) στα Ιερά, για να παίρνουν σειρά, ώστε να γίνουν αύριο Ιερείς.
Δεν είναι το θέμα μας ούτε η αιμορροούσα γυνή, ούτε η περίοδος ούτε τα ακάθαρτα.
Το θέμα είναι αν ο ανανεωτισμός γίνεται ορθά ή κομπλεξικά.
Δηλαδή σε μια πολυπληθή ενορία όπως εκεί που έγινε το συμβάν δεν είχε έναν γέροντα η μία γερόντισσα να διακονήσει;
Τέτοιες κινήσεις θυμίζουν τους παπαχεβυμεταλάδες και εν ευθέτω χρόνω θα πέσουν στο κενό.
Επίσης, μην βιάζεστε στα σχόλια σας να μου παραθέτετε πηγές και να με κατακρεουργείτε. Η Ιερά μας παράδοση αυτά ορίζει και αυτά τηρώ. Ούτε μισογύνης είμαι ούτε έχω θέμα με τις γυναίκες.
Ταύτα γράφω προς διευκρίνιση των όσων μου καταμαρτυρούν οι προοδευτικοί και οι συντηρητικοί. Οι μέσοι δεν έχουν θέμα.
Πάντοτε με αγάπη Χριστού !
Αρχιμανδρίτης Αθανάσιος Μισσός